IKEA DGTL udvikler og implementerer digitale løsninger for IKEA Danmark, for eksempel nationale tilpasninger til hjemmesiden ikea.com. Virksomhedens logistiske netværk muliggør, at varer købt online kan leveres fra forskellige distributionscentre afhængig af lagerstatus og leveringssted.
Vores opgave var at udvikle en webservice, som analyserer hvilke produkter kunderne ser og køber. Det køres sammen med lagerstatus i de forskellige distributionscentre, og dataene herfra kan bruges til at optimere lagerne og øge sandsynligheden for, at en ordre kan behandles på det distributionscenter med den højeste afkastningsgrad.
En anden opgave gik på at lave integrering mellem PostNords API, som viser mulige udleveringssteder og IKEA.com’s checkout. Dette muliggør at kunderne selv kan vælge posthus eller pakkeboks, ved mindre ordre som sendes med PostNord.
Imens projektet har stået på har IKEA Danmark oplevet en stigning på mere end 200% i online salg, og den udvikling ser ud til at fortsætte.
Projekterne er lavet så transparent som muligt, med en fyldestgørende dokumentation og mulighed for at skalere programmet i takt med at aktiviteterne på de omkringliggende systemer stiger. Vi har hele vejen igennem haft for øje at projektet skal kunne overdrages til IKEA Global, som har ansvaret for at lave udvikling på tværs af alle lande i koncernen.
- Dataanalysering af salgstal og lagerstatus
- Behandling og sikring af persondata.
- Udvikling af funktioner som understøtter den daglige drift, og hjælper medarbejderne i at optimere deres arbejde.
- Dokumentation til brugerne og developere.
- Automatisk generering af excel-rapporter
- Udarbejdelse af JavaScript plugin til ikea.com
- Hosting og udvikling på Azure
Arkitektur:
• Domain Driven Design
• MVC
• Open-API/Swagger
Backend:
• Python 3.7
• Flask
• PostGreSql
• VBA
Arkitektur:
• Azure Queue
• Azure Web Service
Projektværktøjer:
• Scrum
• Agile
• Asana
• Visual Studio Code
• GitHub